Här finner du en presentation av mig, mitt arbete och mina referenser. Jag hoppas portfoliet hjälper dig lära känna mig lite bättre.
Med rötterna i entreprenörskapet har jag alltid brunnit för småföretagare, affärsutveckling och entreprenörskap. Det har varit en röd tråd genom både uppväxt och numer i mitt eget företagande.
2021 lämnade jag min roll som Marknadschef och startade eget som frilansande marknadskoordinator och affärsutvecklare.
Det innebär att jag hjälper små och medelstora företag skapa tillväxt genom strategisk digital marknadsföring. I praktiken innebär det att jag tar mig an uppdrag inom såväl sociala medier, e-postmarknadsföring, copywriting och strategiarbete.
En stor del av min vardag innebär att skriva texter för en rad olika syften, mottagare och brancher. Allt från inlägg till sociala medier, till pressmeddelande inför lanseringar.
Hittils har jag producerat text för
I och med denna bredd, har jag också rutin för sökordsoptimering på webb men också i sociala medier.
Jag har samlat ett axplock av mina texter här, så att du enkelt kan kolla på olika format i min katalog.
Mina PR-uppdrag har främst varit i samband med lansering av nya produkter och erbjudanden hos de företag jag representerat. Klicka på länkarna nedan för att ta del av en del utav det material jag skapat i PR-syfte.
En stor del av mina copyuppdrag innefattar text till hemsidor och landningssidor där SEO är en viktig parameter.
En del av mina uppdrag innefattar copywriting för bloggartiklar till företagsblogg och liknande.
Förutom de mer rutinmässiga texterna, producerar jag också copy i uppdrag som rör tonalitet, sociala medier och annonsering.
Mina uppdrag inom sociala medier, utformas alltid efter de behov, resurser och målsättningar som respektive företag har med sin närvaro på kanalerna. Oftast rör det Facebook, Instagram och/eller LinkedIn och inkluderar både operativt och strategiskt arbete. Arbetsuppgifterna inkluderar då
Under min tid som frilansare har jag arbetat med kunder inom en stor bredd av brancher. Maskinteknik med globala återförsäljare som målgrupp, kvalitetschoklad med konsumenter som målgrupp, en klinik för estetiska behandlingar och en utbildningsplattform för keramiker, är några utav dem.
Under 4 månader gick jag in som interim Marknadskoordinator med uppdrag att upprätthålla rutiner och aktiviteter under rekrytering. Under denna period lades mycket fokus på Instagram och resulterade i en 400% ökning i engagemang, 37% ökning i antal följare och flera leads till företagets övergripande säljmål.
Under 4 tillfällen coachade och utbildade jag nyckelpersoner på Malmö LBC i hur de kunde arbeta mer effektivt med företagets närvaro på sociala medier för att stärka relationen med intressenter och stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Vi etablerade en innehållsstrategi och planering samt gick igenom verktyg för att effektivisera arbetet.
Glada tillrop FRÅN NÖJDA KUNDER
Den stora glädjen i min vardag är att få kombinera operativt med strategiskt arbete, och i olika omfattning få bidra till den affärsutveckling och tillväxt som digital marknadsföring erbjuder.
Ibland innebär det också att jag får arbeta med digitala strategier åt företag. Dels för att kartlägga ett nuläge och en utgångspunkt. Men också för att ta fram en handlingsplan för hur vi tar oss till mållinjen för de tillväxtmål som finns uppsatta.
Den digitala strategin innefattar alla delar av ett företags digitala närvaro och har i uppdrag att säkerställa en kontinuitet och ett sammanhang för bolaget, så att dess verklighet återspeglas i digitala kanaler.
Jag har en bachelor degree I Business Management & Communication som jag studerade I England och tog examen 2018. Förutom det har jag också ett diplom som Digital Marketing Specialist via Sälj- och Marknadshögskolan.
Det innebär att jag, förutom erfarenhet inom en bredd av branscher och utbildning i affärsutveckling och marknadsföring. Också är flytande i både tal och skrift på Engelska, det eftersom jag bodde på Engelska sydkusten i 3 år och sedan arbetat internationellt i 4 år därefter. Svenska är mitt modersmål.