Crash course
Är det dags att stilla det dåliga samvetet över era sociala medier?
En halvdags workshop som hjälper dig utforma en strategi för närvaron på ditt företags sociala medier, och genomgång av verktygen som effektiviserar arbetet.
Plats: Möllegårdens Mat & Möten, Åkarp
Datum: 20 April
Tid: 8.30 – 13.00
Ingår: Fika och Lunch
Varför?
Många företagare, inklusive dig själv, bär på ett dåligt samvete över bristande närvaro på sociala medier. Du vet att företaget behöver använda de digitala kanalerna. Men ärligt talat kanske du inte är helt säker på varför eller hur.
Dina kunder, samarbetspartners och medarbetare finns på sociala medier. Därför borde du också göra det. Vad du däremot kan få ut för resultat av kanalerna beror på vad du har för mål med din närvaro.
En tydlig och genomförd strategi för sociala medier kan öka företagets omsättning genom att nå ut till nya målgrupper eller stärka lojaliteten hos befintliga kunder. Men du kan också stärka ditt varumärke som arbetsgivare eller återförsäljare. Möjligheterna för din närvaro på sociala medier är oändliga. Men för att nå dit behöver du en plan.

Sociala Media Crash Course
Under en halvdag går vi igenom grunderna i en sociala media strategi och du får hjälp att utforma din egen. Du får lära dig verktygen för att planera, skapa och effektivisera marknadsföringsarbetet och mäta resultat.
Framförallt lär du dig generera resultat med hjälp av en medveten närvaro på sociala medier.
Under dagen får du ta del av arbetsmaterial och verktyg som du sedan kan arbeta vidare med hemma efter utbildningen. Vi kommer att hålla till på Möllegården Mat & Möten i Åkarp. Under förmiddagen serveras kaffe och vi avslutar med en gemensam lunch.
Utbildningen är utformad för dig som driver företag utan egen marknadsföringsavdelning och som känner behov av att bättre etablera en medveten närvaro på kanalerna Facebook, Instagram och/eller LinkedIn.
Boka din plats
Datum: 20 April
Tid: 08.30 – 13.00
Plats: Möllegården Mat & Möten, Åkarp